söndag, januari 29, 2006

Utmaning

Fick en utmaning av Fatou (tonårsmorsan). Kopierar följande regler från Fatou.

Du skall göra upp en lista på fem konstiga ovanor eller egenheter du har och sedan utmana fem andra bloggare att göra det samma och fortsätta kedjan. De skall även bifoga de här korta reglerna i sitt meddelande. Längst ner i det här inlägget finns en lista över vilka jag utmanar, jag kommer även att gå in på deras bloggar och meddela att de är utmanade.

1. Jag kan inte laga mat om det finns disk otvättat. Jag måste ha rent runt om mig och diskar sedan efterhand allt som används. Jag har inte direkt nån städmani, men där är jag nojig.

2.När jag tittar på någon film och äter popcorn. Så äter jag popcorn med att spara den mjuka delen (den runda) med att lägga den i en kopp. När koppen sedan är full så fyller jag munnen så mycket jag bara kan med dom mjuka bitarna. Ser ut som en hamster. Men gott är det.

3.Jag har noja på pormaskar. Så fort jag ser en så måste jag bara klämma ut den. Mina stackars kompisar får stå ut med en behandling med eller mot sin vilja.Om jag ser nån som jag inte känner så kan jag inte låta bli att stirra på pormasken , önskar att jag fick klämma ut den. Ja, jag vet jätteäckligt.

4.Även om jag är rökare så hatar jag röklukt. Jag står inte ut om någon röker på morgonen, eller när jag äter eller när jag är bakis. Jag röker inte hemma framför barnen och jag röker inte när min mamma är närvarande.. Så om jag är med min mor hela dagen och är hemma så är det bara att glömma ciggen. Undrar egentligen varför jag röker när jag hatar lukten.

5. Nu blev det svårt....Jo... Fast detta gäller bara när jag är i Grekland. När jag går in på en offentlig toalett typ på en resturang eller för den delen hemma hos någon sticker jag in huvudet först och tittar runt på golvet och taken och väggarna för att kolla att det inte finns nån kacklacka gömd. Hade en traumatisk upplevelse för några år sedan. Öppnade en dörr och hade ca 20 kackelackor springandes emot mig och ett tiotal andra som kröp runt toaletten.
Var högravid och trodde att jag skulle föda, så rädd blev jag.

Okej, nu skickar jag vidare utmaningen till följande.

1. Barbamamma
2. Aha
3. Calle P
4. Millan
5. Nejma

1 kommentar:

Anonym sa...

Jätteskoj att läsa, måste erkänna att den första, där är jag PRECIS likadan!!! Kan absolut inte börja laga mat med disk och diskar sen eftersom...!