torsdag, januari 26, 2006

Idag lunchade jag med en kompis. När vi sedan skulle säga hej då till varandra utanför resturangen, kom en tjej fram till oss med en karta i handen.
Blond, blåa ögon, söt, ett typiskt skandinaviskt utseende.
Hon frågar lite diskret.
-Excuse me do, you speak english?
-Yes, svarar jag och ler.
- Can you please help me find the shoppingarea.
- Where are you from, frågar jag leende.
- Sweden, I assume you don`t speak swedish, säger hon skrattandes.
- Jovisst ,självklart ,säger jag på ren stockholmska.
(Jag behöver väl inte säga att hon såg lätt chockad och glad ut.)
Säger hejdå till min vännina. Vänder mig om till tjejen och säger. -Kom så ska jag visa dig, jag är på väg åt det hållet.
Visar henne till gågatan med alla butiker och säger hejdå.
Tycker det är lika kul varje gång. Borde kanske bli shoppingguide i Athen...

1 kommentar:

Mildamakter sa...

Ja det hade varit bra, vi hade då behövt det när vi var därnere..*ler*

Jag vill jättegärna ha receptet du skrev om på min blogg, jag lagar mat och bakar som aldrig den nu när jag själv går på pulver och inte kan äta..*flinar*.
Vet inte om du lägger ut det på bloggen eller om du föredrar att maila det till mig (mildamakter@gmail.com)
Jättegulligt att du vill dela med dig av det :o)