måndag, januari 16, 2006

Fobier

Här är det kallt , väldigt kallt. Kylan har en förmåga att tränga igenom kläderna, vad man än har på sig.
Fick reda på att jag ska jobba utomhus imorgon, eller rättare sagt vid ett stall. Har jag nämt att jag är rädd för hästar. Visst är dom fina, men dom är ju så otroligt stora. Inbillar mig att om dom kommer nära mig så kommer jag att få en spark.
Kan väl passa på ett bekänna att jag också är rädd för fåglar. Inte lika rädd som min mor, som skriker högt så fort en duva närmar sig.(haha, du borde se henne hur hon zickzackar fram mellan duvorna på högtorget, duckar och skriker emellanåt) Nej jag är väl inte så rädd för duvor . Men jag tycker att dom är äckliga, påminner mig om flygande råttor.
Om jag ska vara ärlig så gillar jag inget som flyger och det inkluderar fjärilar. Visst är dom fina att titta på men inte när dom närmar sig mig.
Jag anser mig vara djurvän, hund, katt, kanin, tom ormar går an. Men jag gillar definitivt inte stora håriga spindlar (eller alla andra spindlar för den delen), kackellackor och duvor.
Själv älskar jag sommaren, men jag har svårt för alla kryp som kommer med den.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Neee! Fy för kackerlackor! När jag bodde i Afrika vaknade jag en natt av ett krafsande i sovrummet. Trodde det var någon jätte-råtta, eller något. När jag väckt alla grannar och barnen och allt och vi fått ut alla grejer ur sovrummet, så hittade vi boven, en spindel, den var inte stor, inte ens farlig, sas det, men den brukade visst kissa på folk och det gjorde tydligen jätteont! Tur jag slapp känna hur det kändes! (Undrar om grannarna var glad när jag flyttade? Det var inte den enda gången jag väckte dem på natten! ) Kram!

popsan sa...

När jag var höggravid med första pojken var vi på semester hos några goda vänner. Jag hade aldrig sett en enda kackelacka där. En kväll när jag skulle gå på toa och öppnade toa dörren fann jag ca 30-40 kacelackor på golvet framför mig. Helt plötsligt började dom att springa åt alla håll. Jag trodde att jag skulle föda vid det tillfället. Mardrömmar hade jag en vecka framöver.