tisdag, januari 24, 2006

Själv trodde jag att vi skulle få alkeonydes( plus 20 grader och strålande sol i en veckas tid). Vad fel jag hade. Här snöar det för fullt och hela Grekland är i en enda stor kaos. Skulle jobba idag, satt i taxin på väg till jobbet och fick be chauffören att vända tillbaka. Fotografen kunde inte ta sig till centrala Athen. Kunde inte få på snökedjorna på bilen. Nej vinterdäck finns inte här, dom flesta har ingen aning om vad vinterdäck är för något.
Så många åker omkring eller bör jag säga försöker åka omkring i slitna sommardäck.
Lite snö och hela Grekland stannar.....

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej, har lite dåligt samvete för att jag inte hört av mig. Men man har ju lite att stå i..
Ja, jag hörde att det snöar lite överallt nu, det värsta är ju att andra länder inte är lika väl förberedda som vi här i Norden. Usch, hoppas dt finns varma kläder att ta på! Tack för att du undrade hur det gått för mig hos läkaren. Hag fick träffa en helt fantastisk äldre kvinna med 20 års erfarenhet av smärta. Hon konstaterade att allt beror på min sköldkörtelsjukdom och att det jag bla. behöver är värmebehandlingar, lugn, mjuk träning samt en hel del omplanering av mitt liv= ingen stress. Fick en pepparsalva mot smärtan som jag nu hopaps på. Ja, det var det. Hoppas ni har det bra trots snön!/Milla