tisdag, januari 24, 2006

Human Traffiking

Hyrde en film idag som heter Human Traffiking. En film om hur barn, ungdommar kidnappas och används för bla prositiution. Det som är vidrigast är att detta inte är påhittat, utan att det sker dagligen runt om i världen. Mellan 600.000 och 800.000 människor transporteras mellan gränserna mot deras vilja, för att säljas.
Filmen var riktigt gripande, men jag mådde riktigt illa eftersom jag vet att detta inte är påhittat utan att det verkligen förekommer ...nu...runt om oss....dagligen....
Just nu är slavhandeln den mest inkomstbringande efter knark och vapen.
Fördjävligt.....riktigt äckligt....
Detta måste få ett slut........

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vart fick du tag på den filemn human trafficking? har försökt få tag på den överallt... den kom ut i usa 2005, så den kan ske inte kommer till sverige alls..

Anonym sa...

Hej,

jag hyrde och såg filmen Human Traffiking idag. Det var en av de bästa och värsta filmer jag någonsin sett. Jag blev så upprörd! Så ARG! Jag kommer att rekommendera denna film till alla jag känner och inte känner. Detta är en film som alla kan ta till sig!

Ps, det är december 2006 och filmen finns i Sverige.

/Katja