fredag, januari 27, 2006

Fick ett mail av min syster på en rolig historia. Delar med mig av den. Jag fick mig ett riktigt gott skratt iallafall.


A housewife takes a lover during the day, while her husband is at work. Unknown to her, her 9-year-old son was hiding in the closet.
Her husband came home unexpectedly, so she hid her lover in the closet.
The boy now has company.

Boy: "Dark in here."
Man: "Yes it is."
Boy: "I have a baseball."
Man: "That's nice."
Boy: "Want to buy it?"
Man: "No, thanks."
Boy: "My dad's outside."
Man: "OK, how much?"
Boy: "$250."

In the next few weeks, it happens again that the boy and the mom's lover are again in the closet together.

Boy: "Dark in here."
Man: "Yes, it is."
Boy: "I have a baseball glove."
Man: "How much?"
Boy: "$750."
Man: "Fine."

A few days later, the father says to the boy, "Grab your glove.
Let's go outside and toss the baseball."
The boy says, "I can't. I sold them."
The father asks: "How much did you sell them for?"
The son says, "$1,000."
The father says, "That's terrible to overcharge your friends like that.
That is way more than those two things cost.
I'm going to take you to church and make you confess."

They go to church and the father alerts the priest, and makes the little boy sit in the confession booth and closes the door.
The boy says, "Dark in here."
The priest says, "Don't start that shit again."

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej. Vilken bra historia!
Måste fråga dig om du läser böcker..Fast det kanske man inte hinner om man jobbar/ är mamma/fru hobbyguide? :)
Om du gör det måste jag rekommendera två böcker av helt olika slag fast båda är livsöden; Den ena heter "En tillräckligt vacker dag för att dö" och den andre "Ro utan Åror".
Vet inte varför men jag får bara en känsla av att du skulle gilla dem. Måste oxå rekommerndera lite musik: Katie Melua (hoppas det stavas så) eftersom du skrev om den glömda skivan..
I kväll skall jag på dans. Har du hört nåt roligare? Ja, med dansband och allt.. Någon gång skal ju vara den första! Trevlig helg/Milla

Anonym sa...

Asgarv, den var verkligen toppen!!! Men du, vännen! Jag har en utmaning till dig på min sida! Bloggen heter "Utmanad" kom och kolla! Kram!

popsan sa...

Milla. Visst hinner jag lösa. Skriv vad författaren heter så ska jag se till att bestölla böckerna. Tack för tipsen. Hoppas du hade kul på dansen.

Fatou: Jag antar din utmaning...haha

Nejma sa...

*asg* Den var BRA! Den ska jag faktiskt ta och skicka till min pappa, han gillar såna dr snuskiga historier, så katolik han är. Fast det är klart, han är ju spanjor... ;-) Och spansk humor går inte av för hackor.

Popsan, jag antar din utmaning. Huvva, nu gäller det att komma på 5 konstiga saker... Får klura över natten...

Kram,
Nejma

Ilva sa...

Den gillar jag, skall genast cirkulera den har i katolska Italien dar alla vet att prasterna inte alltid lever i celibat!