måndag, januari 30, 2006

Okej, själv tycker jag att jag är en bra bilförare. Men börjar undra om jag verkligen är det eller om grekiska taxichaufförer är idioter......snarare taxichaufförer som är idioter.
Var på väg till flygplatsen i lördags för att plocka upp min mor. Är mitt uppe på en bro som svänger, märker att det glänser på vänster sida av körbanan. Eftersom jag vid det tillfället är ensam på vägen lägger jag mig mellan filerna. En taxichaufför kommer i 200 knyck bakom mig, han tutar för fullt och blinkar med helljusen. Försiktigt lägger jag mig i höger fil......och rätar upp långfingret när han kör förbi....
Han blir som galen...försöker preja mig av vägen......pekar åt mig att stanna ( är han så dum att han tror att jag stannar på en öde väg vid 23 tiden med min son i bilen)....jag skakar på huvudet....nu är jag väldigt nära räcket...bromsar hårt och lägger mig bakom honom (har sett många amerikanska polisfilmer).....han bromsar in och kör sakta ...jag svänger till vänster..det gör han med ....jag svänger till höger ....det gör han med ....jag ringer polisen och säger att jag är på väg till flygplatsen och att jag har en galen taxichaffis som försöker preja mig av vägen...... kör om honom och åker in till flygplatsen...tutar åt första polis som jag ser och ber honom stanna....taxi chaffisen hoppar ur bilen och skriker till polisen att han vill anmäla för att jag pekade finger åt honom....jag skriker att han satte mig och min sons liv i fara.
Polisen tittar på honom och säger att han har fått in en anmälan från mig. HA!!!
Polisen ber oss förklara vad som har hänt ...jag försöker men blir hela tiden avbruten av chaffisen. Jag är hur lugn som helst (vill inte skrämma upp min son mer än vad han är, kramar honom och säger att farbrorn är dum men att snälla polisen är här och ska hjälpa oss).. ber chaffisen förklara sin historia, så att jag lungt kan förklara min.
Polisen frågar om vi vill gå vidare med detta...chaffisen skriker att han vill polisanmäla mig för att jag visade fingret och jag säger att jag vill anmäla honom för risk för min och min sons liv... Vi blir hänvisade till polisstationen en bra bit bort......Känner att jag inte orkar...måste hämta mamma....detta kan dra ut i domstolar i grekland flera år...orkar bara inte.....vänder mig snällt bort mot chaffisen och ber om ursäkt att jag visade fingret....han blänger surt på mig och godtar min ursäkt och åker iväg.
Vänder mig om till polisen som snällt säger att jag inte borde ha visat fingret när jag är ensam i bilen med min son. Frågar honom om han inte själv skulle ha visat fingret mot taxichaffisen....han ler.....HA!!!
När jag senare gick och lade mig ångrade jag att jag inte anmälde honom, jag skulle då ha bett dom om att ta ett blodprov på chaffisen för attt kolla om han inte hade något otillåtet i blodet. Han såg helt hög ut, som om han gick på amfetamin. Hade jag varit i Sverige så skulle jag ha gjort det.
När jag berättade historien till min man så sa han att jag måste lugna ner mig när jag kör bil.....Men, sade jag. Det var ju du som sa att jag ska sluta upp med att skrika och istället lungt visa fingret....maken blir tyst och diskussionen avslutas.
Det som gör mig mest förbannad är att min son hade gjort en fin skylt till mormor som han skulle hålla upp på flygplatsen.......MIN MORMOR med massor av hjärtan på.....på grund av idiotchaffisen så hann vi inte stå där när mormor kom ut. Hon kom ut till bilen istället och fick sin skylt där. Mormor blev glad ändå och sonen blev glad för att mormor äntligen hade kommit och jag kokade inombords.....JAG HATAR GREKISKA TAXICHAFFISAR SOM ÄR PÅTÄNDA....AAAHH...nu fick jag ut det och nu känns allt bättre.
Får tänka possitivt...jag fick en bra historia till min blogg.....Tack taxichaffisen för att du gav mig en berättelse till bloggen....idiotchaffis.....
Godnatt....

Inga kommentarer: