måndag, januari 02, 2006

Kom och tänka på ett jobb som jag hade förra veckan. Agenturen ringde mig och frågade om jag kunde sminka för ett porträtt på en grekisk sångare.
Det konstiga med det hela är att jag aldrig har träffat honom men tycker att jag känner honom. Visst han är känd och jag har sett honom på tv och så. Men jag har en konstig känsla av att känna honom. Vet inte hur jag ska förklara det...
Hur som helst, jag hälsar på honom och går in i hans loge. Medans jag sitter och väntar på att han ska ta sin plats i sminkstolen vänder han sig om och säger i förbi gående.
-Popsan, har vi inte träffats förut. Jag tycker att jag känner dig.
-ÖÖÖhhh nej det har vi inte...

Vad ska jag säga, att jag också tycker att jag känner honom. Jag ryste till och lämnade diskussionen där oavslutad.
Jag vet med 100 procent att vi aldrig tidigare har träffats. Men vi båda hade en känsla av att vi kände varandra sedan tidigare.
Det är då man börjar att fundera om tidigare liv..........

2 kommentarer:

Anonym sa...

Iiiih, så läskigt och jag som redan tror på allt om förra liv och övernaturligt och spåmän o allt annat otänkbart... Tänk om ni varit gifta i ett förra liv, eller nåt?

popsan sa...

Kanske vem vet. Men då var säkert han kvinna och jag man....han viftade lite för mycket med håret. haha.