lördag, januari 07, 2006

Leksaker

Under julen fick pojkarna en hel del presenter med andra ord leksaker. Till nyår blev det mer presenter/leksaker. Och idag hade makens fackförening julfest och där fick alla barn ett stort paket.
Eftersom min stora pojke hade namnsdag idag (firas som födelsedag i grekland) så blev det ännu mer presenter, framför allt av gudfar och gudmor.
Har just nu ett hem som ser ut som en leksaks affär. Vart jag än vänder mig om så är det fullt av leksaker.
I slutet av januari ska vi fixa kalas till barnen. Försenad namnsdagskalas för storkillen och tidig födelsedagskalas till lillkillen. Vilket kommer att betyda ÄNNU mer leksaker.
HJÄLP!!!
Kom på en lösning som jag tycker verkar super.
Ska säga till gästerna att inte köpa presenter utan isället sätta in pengar på Rädda Barnens konto.
Ska nu försöka att förklara för en 3 1/2 åring att han inte kommer att få presenter på sitt kalas, utan isället så kommer han att hjälpa en massa barn i nöd. Jag har ca 3 veckor på mig att bearbeta honom.........
Undrar om han tycker att min ide är kanon........säkert inte, men det skadar inte att försöka.
Han tycker väl att hans bidrag med att ge bort sina gamla leksaker till fattiga barn är nog.
Men jag kommer inte att ge upp.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej. Du får börja göra som jag (fast här gäller det kläder) en in en ut.. Fungerar för mig. Jag och mina vänninor träffas en gång i halvåret och byter kläder. Enda regeln är att de inte får vara trasiga och missfärgade.. Ha en bra söndag. Kram