onsdag, januari 11, 2006

Nu har det gått en vecka sedan jag startade mitt nyårslöfte. Och jag måste säga att jag är riktigt stolt.....minus 3 kilo......inte illa.
Tro inte att jag har svultit, näpp... jag har till och med unnat mig prinsesstårta på storkillens namnsdag. Men tre kilo på en vecka...börjar att fundera hur mycket skit som jag stoppar i mig i vanliga fall, eftersom jag ändå äter 5 gånger om dagen.
Min syster sa till mig att mitt problem är att jag TYCKER om mat, jag äter inte som hon bara för att hon måste. Visst tycker jag om mat, jag älskar att laga mat, kan sitta på nätet och leta recept som jag sedan lagar till. Framför allt en härlig tre rättermiddag med supergod efterrätt.
Men det betyder inte att jag nu inte kan laga 3 rätters middag med superefterrätt...visst kan jag det...enda skillnaden nu är att det blir en lightare variant.

1 kommentar:

Montserrat Nicolás sa...

Vaaaa. 3 kilon, huuur? Gud vad bra att ni alla är OK. Hemska skalv. Puss