onsdag, januari 11, 2006

Energi

Försöker få två små killar att somna. Lillkillen somnar i famnen, men så fort man lägger honom ner i sängen vaknar han. Detta har skett nu i ca 2 timmar....
Storkillen passar på och springer runt.....snacka om duracellbatteri..
Och kl är 00.00.
Kan man gå och lägga sig och låta barnen vara uppe....??? Vart får dom alla sin energi ifrån? Önskar att jag hade sådan energi. Är helt slutkörd, hade tre olika plåtningar idag och kom hem kl 22.00 och möts av hela havet stormar.
Fråga mig inte hur jag ska få upp storkillen så att han kan gå till dagis imorgon....eller snarare idag.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du kan ju alltid testa. Jag tror att de lägger sig när du gör det och om inte, vad kan hända? Kanske kan vara kul att smygkika på dem och kolla vad de gör när de tror att du sover?

Thérèse sa...

Känner igen det där, min dotter är omöjlig att få att sova på kvällen och att få upp på morgonen. Kul med en annan utlandssvensk 34 årig tvåbarnsmamma som bloggar, hittade din blogg först nu när jag skulle lägga mig så inte hunnit läsa så mycket än , men jag återkommer

Montserrat Nicolás sa...

Popilott, AVSLUTA GENAST ALLA DESSA COCA COLA ELLER PEPSI COLA som killarna sätter i sig!!!!!!!Och du vet varför...Det tar minst en vecka innan dem har någonlunda normala blodnivåer. Efter det-sätt dig (eller mannen) ner och läs för minst en 1/2 timme med nästan alla ljus och Tv etc. avstängda. Det tar en timme för hjärnan att varva ner, speciellt om man är smart (som dina emilis är). Jag vet-hemskt- men det fungerar. Försök med klassisk musik också.

popsan sa...

Storkillen får när vi har fest eller är på semester ett glas vatten med några droppar cocacola i, bara för färgens skull. Jag tror inte att det bidrar till energin.I vanliga fall sover han som en stock. Det är lillkillen som är problemet. Vägrar att sova. Även fast han får lyssna på meditationmusik.

Anonym sa...

jag håller med aha, släck och lägg dig! dom kommer att somna.
KRAM
(obs funkar inte om det är ljust ute, som t ex om några (t ex 3) barn vaknat kl 3.30 när deras pappa åkte till jobbet. Det är vid såna tillfällen, när man ätit frukost och gjort allt man kna komma på och barnen absolut vill UT som man finner sig stå väldigt ensam i en lekpark kl 5 på morgonen...)