onsdag, december 28, 2005

Nyårslöften

Japp, jag har ett nyårslöfte. Jag ska förlora alla mina graviditetskilo som har blivit över efter båda barnen.
Jag har 6 månader på mig att förlora 10 kilo......
Första graviditeten gick jag upp 30 kilo.....jag vet det är jättemycket men gud vad hungrig jag var. Från 63kg till 93 kg, bra jobbat. Jag sa till min man att han hade mycket Popsan att älska...
Andra graviditeten gick jag bara upp 25 kilo.....hade 5 kilo kvar från första på köpet.
Så just nu passar jag på att äta för fullt, för om några dagar blir det svälta i 6 månader.
Jag är otroligt envis, så jag vet att jag kommer att fixa det. Men jag har inte bestämt mig än om jag ska köra den snälla varianten eller den tuffa.
När jag körde den tuffa varianten ett år efter den första graviditeten så förlorade jag 9 kilo på en månad. Ock konstigt nog höll jag vikten efter det. Men sen kom graviditet nr 2 och då vart det olidlig hunger igen med efterföljande viktökning.
Så önska mig lycka till....jag kommer att behöva det. Och gissa vem som kommer att vara urläcker på beachen i sommar.

4 kommentarer:

Mildamakter sa...

Klart att du fixar det...plätt som en lätt...faktiskt.

Jag tog 32 kg på 6 mån, (varav 7 kg första veckan), så 10 kg...pfuit, hur lätt som helst ;o)

Lycka till och Gott nytt år!

Nejma sa...

Börja med yoga istället! Kilona rinner av dej. Iaf svettas jag som bara den. I början blev det stora pölar på golvet. *skäms* En annan fördel är att stressen försviner och man får en massa extra energi. Inte helt fel det heller. *s* Välj Hot Yoga om du kan så kommer du garanterat att bränna fett.

Jag gick upp över 35 kg med äldste sonen, "bara" 27 med den yngste. Det tog mej mindre än 1 år att gå ner dom där 35 kg + 5 till, utan att banta, svälta eller träna. Det enda jag gjorde var att promenera en himla massa, gärna i trappor. Och numera kör jag bara yoga och äter som en häst men håller vikten.

Lycka till Popsan! Du kommer att klara det, du är en envis tjej!

Kram,
Nejma

Nejma sa...

Kilar förbi för att önska dej och familjen ett riktigt gott 2006! Här har vi 10 min kvar till midnatt, ni har redan haft ert tolvslag för 50min sedan. Jag har suttit här vid datorn (ja, av och till alltså) hela kvällen och hunnit med flera 12-slag redan. *s* Tur jag bara skålar i vatten och Sprite. ;-)

Kram,
Nejma

Anonym sa...

Ja, jag gissar och gissar och det enda jag kommer fram till är att det INTE blir jag i allafall...! *blink* Good luck!