tisdag, december 13, 2005

Rudolf i grytan.

Kom och tänka på när jag bjöd mina grekiska släktingar på buffe, lagom till Jul för ca 2 år sedan.
En av rätterna var renskavsgryta. Sysslingens lillkille (7 år) kommer fram till mig glatt och pekar på grytan.
- Vad är det?
- Det är ren.
-VA!! (stora ögon)
- Japp, jag fick tag på en av Jultomtens renar, så nu ligger han i grytan. Tror det kommer att bli svårt för Jultomten att dela ut presenter i år utan Rudolf.
Killens ögon börjar glänsa och han skriker, -PAPPA!!!!!!!!!
Jag med panik i rösten...-JAG SKOJAR BARA, det är KOKÖTT.

Trodde på allvar att en 7 åring inte trodde på tomten.
Sammanfattning; Skämta inte med barn om tomten och hans renar. Dom kan ta det på allvar.

4 kommentarer:

Anonym sa...

7-åringar tror inte på Tomten, men de vill så gärna tro, så de inbillar sig att de tror! Hängde du med? :-)

Nejma sa...

Fast min 8-åring är lite tveksam. Han säger jämt att han har 1000 olika förklaringar till varför tomten inte finns, men ändå vill han gärna tro. Speciellt som han vet att mammas ekonomi inte tillåter alltför stora julklappar. *s* Men djurälskare som han är skulle han nog få frispel om han tvingades äta tomtens ren. Det är svårt nog att få honom att äta något kött öht. Han går nog i mammas fotspår... *asg* Lillen (6 år) däremot tror stenhårt på Tomten och skulle se det som en oförlåtlig synd att äta upp tomtens renar. Jag hoppas att den grekiska pojken kommit över sitt trauma nu...

Kram,
Nejma - f.d. vegetarian som ser fram emot att barnens allergier ska försvinna så vi helt kan sluta med kött

Nejma sa...

Förresten, jag har också skaffat mej en blog! Ja, förrutom den vanliga då alltså. Men min nya blog är på spanska. *s*

Kraaam,
Nejma

Anonym sa...

hahahaha... Du låter lika elak som min bror. Han hade sett filmen "Babe" (filmen om den söta, lilla grisen)med min äldsta dotter för många år sedan,senare på kvällen skulle de grilla korv och under hela grillningen sitter min bror och bräker "Babe"... Det tog ÅR att få min dotter äta korv igen, kan jag säga...