söndag, december 25, 2005

Och hela den grekiska släkten älskade det svenska julbordet. Jul skinkan från IKEA var underbar, så saftig. Maken kom och pussade på mig flera gånger och sa att maten var fantastisk. Så stolt.
Men idag blev det lamm med potatis till mig hos svärmor och maken åt resterna från julbordet när han kom hem från jobbet.
Jag hade sagt till gästerna att komma vid 17 tiden och dom första dök upp kl 19 och dom sista kl 20. Nästa år tänker jag be dom komma vid 15 tiden, vem vet då kanske dom dyker upp vid 17. En sak jag har lärt mig här, är att greker inte kan passa tiden.

Men det blev en lyckad kväll med jultomten på besök, som sa till storkillen att måste äta upp all sin mat och lyssna på vad mamma och pappa säger och att vara snäll mot lillebror. Om han gör det så kommer jultomten på besök nästa år igen. Han lyssnade snällt, samtidigt som han sneglade på presenten som jultomten hade med sig. Undrar om han kommer ihåg tomtens ord om en vecka eller snarare om 2 dagar.

Nu har jag hela huset fullt av leksaker. Dom fick så mycket leksaker att jag tom glömde bort 2 paket som jag hade gömt i gaderoben. Men vi delar ju ut presenter till nyår också, så det gör väl inget.

1 kommentar:

Anonym sa...

ja, det där med att passa tider måste vara väldigt svenskt eller nordiskt. Vi satt och väntade på min svägerska (från Indonesien, brorsan jobbade) i 2 1/2 timme, för hon ville ju inte missa Tomten, men barnen var INTE så glada! Kul attdet blev lyckat i allafall! Kram & God fortsättning!