onsdag, december 21, 2005

Im back. Dödstrött...
Resan gick bra men det var svinkallt. Har glömt bort hur det känns när det är minus 7 grader.

Hann med att köpa julklappar till barnen idag. Stora pojken har önskat sig ett piratskepp. Köpte det största och finaste jag kunde hitta.
Under middagen idag sade jag till honom.
-Jag skrev till tomten att du ville ha det där stora piratskeppet vi såg, du vet den med jättehajen och jättebläckfisken.
-Jag vill ha piratskeppet från playmobil.
-Ja men den är ju inte så stor.
-Jag vill ha playmobils piratskepp.
-Men.....är du säker den är ju.....så liten.
-Playmobil, sa jag....
-Okej playmobil....

Till saken hör att jag har slagit in den superstora paketet, gick åt 2 rullar med presentpapper. Vad gör jag nu? Lämnar tillbaka det superstora piratskeppet och köper playmobils istället, eller hoppas att han kommer att bli superglad över mitt val av piratskepp.
Har min 3 1/2 åriga son blivit märkesfixerad?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej,

hemma i Sverige?
Ì sådana fall.. Välkommen till kalla Sverige. Fst snö är det ju dåligt med..
Här är det förkylt men gott om kärlek och det vet ju alla att av det läker det mesta! Önskar dig en god jul om vi inte "hörs" innan dess.

Anonym sa...

Japp, märkesfixeringen kan komma tidigt! Vad blev det till slut? Kram!

popsan sa...

Piratskeppet som jag valde. Han blev jätteglad.