torsdag, december 15, 2005

Hade planerat dagen med att baka grekiska julkakor. Melomakarona (honungskakor) och Kourabiedes.
Började med Kourabiedes, och då ringer telefonen. JOBB. Stack iväg och jobbade.
När jag väl var hemma igen satte jag igång med Melomakarona.
Efter att ha städat i köket,lade jag upp ett gäng med kakor till bagarens fru. Hon får vara provsmakare när jag bakar.
Då hör jag ...bang...klirr... Springer in i köket och hittar lillkillen (10 mån) med florsocker över sig och en kourabie i ena handen och en melomakarona i andra.
Han hade nått upp till tallriken från sin gåstol.
Underbart med honung, valnötter ,florsocker och krossad porslin över hela det nyskurade golvet.
Kunde inte bli arg, han såg så sockersöt ut.
Jag fick nog det bästa betyget av honom.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Som sagt: Bry dig inte om bagaren nästa gång... du har ju redan en betygsättare i hemmet! Ha en härlig helg i värmen! (Sa hon med nästan ingen avundsjuka alls-NOT!)

Anonym sa...

Hej,


vad underbart att se barnen ta för sig.. Jag har julbakat med min guddotter i dag. Hon choklad med hela kroppen.. Hoppas ni har bättre väder än här. Kallt... Brr.
Ha det gott.// singelmingeltjejen