söndag, december 18, 2005

Vi börjar med i fredags.
Åkte iväg till THE MALL, den superstora nya gallerian som har öppnat i Athen. Vi skulle plåta tema shopping med nån slags programledare.
Började med att pakera i det superstora garaget. När jag klev ur bilen stötte jag på en bekant som jag självklart började prata med och tänkte inte på vart jag pakerade.
Kom upp till gallerian jobbade med tema shopping, sedan fortsatte vi med ett till jobb. Porträtt på två skådisar i barmiljö. Blev klara vid midnatt. Från 13.00 till 24.00.
Ont i kroppen och med två tunga väskor betalade jag pakeringsbiljetten. Då dyker problemet upp. VART FA......N har jag parkerat bilen. Irrar runt med släpet och letar febrilt. Efter ca 30 min får jag tag på en säkerhetsvakt och ber om hjälp.
Säkerhetsvakten:- vilken våning parkerade du på?
Jag:- Jag vet inte.....
SV: Vad vet du?
Jag:- Att jag har en blå bil det är en Opel Agila. Fråga mig inte om reg nummer, det kommer jag inte ihåg, är för trött.
SV: Jaha.....då får vi väl leta igenom varje våning.
Jag:- ÖÖÖHHHH hur många våningar är det?
SV: TRE.....
Och vi letade och letade och letade....
Till slut efter ca 20 min med vakten hittade vi bilen.
Det tog mig 50 min att hitta bil fa...n.
När jag väl kom ut till spärren och stoppade in pakerings biljetten sa automaten att jag skulle betala ytterligare 2 euro.
Tryckte på knappen till vakten .
- Jag har letat efter min bil i 50 min och har definitivt ingen lust att betala 2 euro för det. ÖPPNA grinden NU!!!!!!!
Kvart över 2 låg jag i min säng och hela kroppen värkte.

Lördag...
11.00 Barnjulkalas.
17.00 Julspel på dagis. Stora killen var tennsoldat.
19.00 Barnkalas hos sysslingara.
23.00 Vuxenfest hos kompis.

Söndag.
Är helt färdig......Tänker på vad som väntar mig nästa vecka.
Detta har jag att se fram emot.....

Måndag:
13.00 Sminka till ett porträtt vid en pilatesskola.
15.00 Sminka till ett porträtt vid en nagelsalong.
17.00 Sminka till ett porträtt ....kommer inte ihåg
20.00 Möta upp nästa team, för att åka till Arachova. (Ska hinna lämna bilen hemma däremellan)
Bila till Arachova tar ca 2 timmar. Hoppas att det inte snöar,vinterdäck finns inte här. Snökedjor.....
Sova.

Tisdag:
Plåta i Arachova utomhus i snön. Bila hem sent på kvällen. Sova

Onsdag:
Sminka till en katalog, som kommer att ta hela dagen.

Torsdag:
Ett till jobb....

Fredag:
Be till gudarna att jag inte behöver att jobba. Måste hinna köpa julklappar, laga julmat, åka till Ikea och köpa sill, fixa julgodis mm.

Lördag:
Somnar vid julbordet.......
Härlig vecka ...God Jul....

1 kommentar:

Anonym sa...

Stackare! Lycka till med ditt digra program i alla fall. Det BLIR jul och du kommer INTE somna vid julbordet. :-)