måndag, december 12, 2005

Brukar se fram emot Lucia. Åker till Skandinaviska sjömanskyrkan och ler nynnande till Staffan var en stalledräng . Luciatåget brukar sätta igång vid 19 tiden. Tänkte att jag skulle ta barnen dit imorgon, så att dom får uppleva lite Luciakänsla dom med.
Men icke sa Nicke.
Agenturen bokade in mig på ett jobb som lär sluta vid 22 tiden. Så min lucia blir jobba hela kvällen. Undrar om grekerna skulle uppskatta en sminkös med glitter i håret och famnen full av lussebullar?? Tror nog inte det......skulle nog tro att jag har tagit något som man inte ska.

Kommer du ihåg Ali Hussain (ståuppkomikern Lasse Lindroth, som gick bort för några år sedan)? Han körde ett skämt om Lucia som Ali Hussain.
"-I Sverige är folk så trevliga. Härom dagen ringde Ku Klux Klan på dörren och bjöd på bullar och sjöng så fint."
Undrar om Nobelpristagarna reagerar så när Lucia kommer på besök.

Nåt helt annat. Läste en underbar blogg om plumspapper. Fy vad äckligt men gud vad jag skrattade.

3 kommentarer:

Nejma sa...

Åh, Ali Houssain! Min favoritkomiker, hn var ju helt oslagbar. Helt klart Sveriges bästa komiker genom tiderna. *gråter en skvätt över en stor människas alltför tidig död*

Kram,
Nejma

popsan sa...

Håller helt med dig.

Anonym sa...

Härligt! Ku klux klan... Har en annan historia om KKK, som tyvärr är sann. För många år sedan sommarjobbade min kompis på posten. Hon sitter där och sorterar post med tanterna, så säger den ena, som nyss varit på semester i USA: "Jo, jag och min man gick med i KKK också... För det var så billigt, kostade bara en dollar..." Vad säger man? Ja, ibland ökar INTE åldern visheten! Ser att du också har hälsat på hos "äckel-Rex" Hahahaha... ha det bra, vännen! Kram!