fredag, december 02, 2005

Och nu har jag fått upp julgranen och allt annat som hör till. Riktigt fint.
Enda problemet är lillkillen (9 mån). Han tycker också att det är fint, så fint att han springer fram med sin gåstol och plockar ner mina fina julkulor. Speciellt dom med glitter. Sedan hittar jag honom lika glittrig som själva julkulan. Undrar om man kan hänga upp honom i granen också. Jag har tom. bundit fast granen så att den inte ska tippa över honom.
Storkillen tycker det är jättekul att fäktas med granen. När jag insåg att jag inte kommer nån vart med att halvt-skrikandes-bedjandes be honom sluta, kom jag på en kanon lösning. Jag förklarade bara att om han inte slutar upp med att sabba julgranen, så kommer jag att helt enkelt plocka ihop den (plastgran). Och eftersom vi då inte kommer att ha någon julgran, så kommer inte jultomten hit och då blir det inga presenter. Kan man kalla det för hot?

Hursom helst, fixade jättefina julkort med en bild på barnen. Superenkelt, gå in på vistaprint och kolla.

Inga kommentarer: