fredag, november 25, 2005

Sushi



Hela gårdagen längtade jag efter sushi. Jag vet inte vad som gör sushi så beroendeframkallande. Men har man väl fått in det i skallen, måste man bara ha det. Vid lunchtid idag satte suget fortfarande i.
Jobbet idag var ett porträtt med en tjej. När jag började sminka henne frågade jag vad hon jobbar med.
Jag har en sushi resturang blev svaret.
Inte nog med det. När fotografen dök upp (2 timmar försenad) sa hon att hon skulle på teater premiär ikväll. När jag i förbigående frågade vad hon skulle se blev svaret," Sushi för beginners" (av Marian Keyes).
Var det här en slump? Eller nån slags telepatisk grej? Ingen aning......

Gissa vad jag beställde hem till middag?
Japp.....En stor låda med SUSHI.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tro det eller ej! Men jag smakade faktiskt min första sushi för bara typ ett par veckor sen. Det var helt ok, men har inte hunnit bli beroende...än! Annars har jag en förmåga att lätt bli beroende av både det ena och andra, fast mest onyttiga saker och det är ju inte sushi, tror jag... Men choklad, cocacola... you name it! Ha det bäst! Kram!