lördag, november 26, 2005

Snacka om lureri

Skulle köpa en present idag. Gick förbi en känd kosmetikabutik. Utanför hängde stora skyltar att dom hade 40% rabatt på all smink/hudvårdsprodukter/parfym. Överlycklig sprang jag in i butiken för att köpa en parfym som present.
50 Euro stod det på prislappen. Med mitt mattesinne räknade jag ut att den skulle gå på 30 Euro. Kanon tänke jag.
Väl framme vid kassan blev priset 45 Euro.......!!!!!!!
Så jäklar dålig är jag väl inte på matte?
När jag frågade hur dom kunde få 50 euro med 40% rabatt att bli 45 euro blev svaret. Vi har 30% rabatt på alla våra produkter året om.
Men då har ni bara 10% rabatt idag och inte 40%, svarade jag.
Då skakade expediten på huvudet och tog tag i nästa kund.

Undrar vad konsumentverket i Grekland heter. Ska ta tag i det på måndag.
Det här tänker jag inte släppa.

1 kommentar:

Anonym sa...

Don´t give up! Go for it!!! Fram med hugg-tänderna!