lördag, november 05, 2005

Ja ha, då har man blivit en bloggare. Ska se hur det här kommer att gå. Min man kommer väl bli måttligt road av att jag kommer att sitta klistrad framför datorn ännu mer än vad jag reda är. Det här kommer att bli lite som en dagbok. lite terapi. En dagbok till mina vänner (och dom som bryr sig) hur mina dagar ser ut här i grekland.

Bor i athen och är otroligt trött på trafiken. Jag kan räkna på mina fingrar hur många gånger jag INTE har skrikit åt bilisterna här. Och även hur många som har skrikit eller tutat åt mig.
Tex:#Enkelriktat finns i praktiken. Alla kör mer eller mindre mot enkelriktat, om det är en genväg.
# Tuta gör man konstant. För att väcka föraren som är längst fram vid rödljuset.
#Självklart så har bilisten företräde, gångtrafikanten ska alltid lämna företräde för bilar och motorcyklar.
#JAAAA, parkeringen är kanon, finns det ingenstans att parkera på gatan, ja då löser man problemet med att parkera på trottoaren. Perfekt för mig som brukar vara ute med barnvagnen.Man får lyfta barnvagnen över bilarna för att komma över till andra sidan.Tur att jag inte har en BRIO vagn.

Athen är som bäst under augusti månad eller vid dom större helgerna när 70% av befolkningen inte är här.Frisk luft, ingen trafik och vänliga människor. Och så har vi solen , öarna, maten, nattlivet.Ska inte låta alltför negativ eftersom det finns så mycket underbara saker här.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hmmm... November i Sverige? Skulle göra nästan vad som helst för att få byta med dig, gumsan! Enjoy! Kram!