onsdag, november 23, 2005

Pappas charm

Ingen rolig dag.
Det regnar fortfarande.
Morgonen började med att barnflickan kom 30 min försent vilket innebar att jag skulle bli ca 30 min försenad till jobbet. Ringde agenturen och bad dom kontakta fotografen för att informera att jag skulle bli försenad. Efter att ha kört i 200 genom Athens gator och tutat på alla som inte var snabba nog , kom jag fram på 20 min. Gissa vad glad jag blev när jag insåg att jag var först på plats. Varför kan inte greker passa tiden? Varför är jag alltid på plats först? Även när jag är 30 min sen.


Ikväll eller ska jag säga inatt kommer maken att komma hem från jobbet. Varannan Onsdag kommer han hem vid 03.00. Han jobbar som sportjournalist på en TV kanal och varannan Onsdag sänder dom Champion League, med ett efterföljande program som slutar vid 02.30.
Vilket innebär, att jag hatar Onsdagar (snarare varannan). Eftersom storpojken tjatar oavbrutet om att han ska leka med pappa innan han går och lägger sig. Jag tror inte att man kan få pappigare barn än vad jag har.
Trodde att lillpojken skulle bli mammig, men där gick jag bet igen. Han gallskriker om inte pappa lyfter upp honom när han kliver in genom dörren. Och han är bara 9 månader gammal.
Funderar på om en dotter skulle bli lite mer mammig? Men vågar inte ta risken, chansen är väldigt stor att hon också faller för pappas charm.

Inga kommentarer: