tisdag, november 15, 2005

Stolt morsa

I och med att jag är inne i modebranchen, tyckte jag att det skulle vara kul för min stora pojke att bli modell. Men när jag ringde agenturen var dom mer intresserad för min lilla pojke. Jag förklarade för dem att han bara var 3 månader och det var precis vad dom vill ha. Eftersom dom gör många reklamfilmer med barnmat och leksaker här.
Jag tog honom till hans första casting när han var 5 månader. Fattade på en gång att dom inte skulle välja honom. Eftersom jag jobbar med fotograferingar vet jag att dom oftast vill ha barn med blont hår och stora blå ögon. Okej mörkt hår går också bra men med stora blå ögon. Inte en liten charmig kille med blont fjun och små bruna ögon.
Hursom helst när dom ringde från agenturen för en annan casting för 3 veckor sedan , struntade jag i att gå dit. Tyckte att det var onödigt att åka genom hela athen i rusningstrafik för att bli ratad igen.
Men idag så ringde dom igen från agenturen och ville att jag skulle ta mig till reklambyrån för samma casting. I och med att jag inte hade något bättre för mig så åkte jag och lillponken (som nu är 9 månader) dit.
Jag behöver väl inte säga att han charmade alla. Fjunet stod rakt upp, stort leende som blottade dom två nya tänderna och en massa dräggel. Tittade snällt in i kameran och skrattade för fullt. Och jag flinade som en stolt mamma.
Dom berättade att det var för en reklamfilm för barnleksaker som ska sändas i Italien. Tyckte att han var perfekt, sa att han såg italiensk ut???
Med andra ,ett barn med 1/4 svenskt blod och 3/4 grekiskt blod = Italiensk look.
Så nu väntar vi snällt på att dom ska ringa oss. Skulle inte vara illa om inspelningen sker i italien. Dream on popsan.......

Jag har inte så höga förväntningar på mina barn. Vill bara att dom ska vara friska och lyckliga.
Men om stora pojken blir nya Beckham och lilla pojken blir nya Tiger Woods så förväntar jag mig en villa med pool och massor av betjänter. Ska vi säga ..........Miami......eller Costa Rica?

Inga kommentarer: