måndag, november 21, 2005

Pelio

Utvilad efter en helg i Pelio. Började längta efter killarna, men det var skönt att vara ensam med maken.
Eftersom super-mormor åker tillbaka till Svedala imorgon, så har jag och maken börjat fundera! När ska mormor komma tillbaka och vara barnvakt? Kallas det för mersmak?

Byn vi bodde i heter Portaria. Utsikten från rummet var fantastisk, när inte molnen var i vägen!!!
Jag har alltid undrat hur det skulle kännas att gå igenom moln. Nu vet jag......
Man ser ungefär 2 meter framför sig och luften känns "grusig"???
Portaria ligger högt uppe i berget Pelio ( jag har försökt att lägga in en link, hoppas att det funkar) och vart man än går känner man luken från tavernor som har hela lamm på grillning. Maten var fantastisk framför allt "agriogorono stifado"(vildsvinsgryta med massor av charlottenlök).

Allt var kanon, förutom........hotellets kuddar. Varför har dom kuddar hårda som cementsäckar? Madrassen ska vi inte prata om, kändes lite som att sova på golvet. Nästa gång kommer jag garanterat att ta med mig min egna kudde, madrass blir nog lite svårt.

Höjdpunkten var nog när vi tog oss ner till poolen. Bubbelpool, Vattenfall, Torrbastu och Ångbastu. Och det bästa var att vi fick vara helt själva. Inga andra hotellgäster verkade fatta vad dom missade.Till vår stora glädje.

Mersmak, jajamensan... nästa tripp blir nog till Arachova (Greklands svar på Aspen). Men då måste vi få se till att få hit vår barnvakt, SUPER-MORMOR.

Inga kommentarer: