tisdag, november 08, 2005

Sov inget inatt. Lillpojken är förkyld och håller på att få tänder. Tackar gudarna för att jag har mamma här på besök. Hon fick ta hand om honom inatt, så att jag kunde få lite sömn för attt kunna gå och jobba.

Mamma har varit här sedan den 14 september och åker till Svedala den 21 november. 2 härliga månader av barnpassning, god mat och sällskap. På tal om mat, hon slutar aldrig att laga mat eller att baka. Måste tjata på henne att hon ska sluta. Vill banta, men det går ju inte när man har rulltårtor framför näsan. Läste i Aftonbladet om sockerberoende. Insåg att jag nog har det. Lite jobbigt eftersom jag bor ovanför ett konditori.

Hursomhelst, på jobbet idag så hade vi en svensk modell. Kul, roligt att prata svenska. Det lustiga är att jag har några svenska kompisar här i athen, men dom envisas med att prata grekiska hela tiden. Påstår att dom har lättare att utrycka sig på grekiska? Hur kan det vara lättare att utrycka sig på ett annat språk än ens modersmål?
Du känner väl till uttrycket: Rena rama grekiskan (it sounds greek to me). I grekland säger dom; Låter som kinesiska ( san kinesika akougete). Undrar vad kineserna säger.

1 kommentar:

Anonym sa...

Sockerberoende? Det finns ingen mer sockerberoende än mig, det kan du ju alltid trösta dig med! Socker- och blogg-beroende! That´s my name!