måndag, november 07, 2005

massage

Fick en timmes lång massage idag.
Tog mig till SPAt , fick fylla i en lista med info sjukdomshistorik. Insåg att jag är ganska frisk ändå eftersom det blev mest nej till alla frågor.Fick låna morgonrock och tofflor. Och så bar det av till massagerummet.
Mörk belysning och meditationmusik. Valde eteriska oljor som balanserar upp hormonerna, tyckte jag behövde det eftersom röda veckan börjar om några dagar.
Jag behöver väl inte säga att det var underbart.
Ett stort plus till massösen var att hon inte pratade. Efter massagen fick jag lägga mig i ett rum med "vattenfall", dold belysning och mer meditationsmusik samt en kanna med grönt te.
Kände mig som en helt ny människa.
Var det värt 100 euro??? Säkert, om plånboken var tillräckligt tjock att det inte skulle synas. Tackade och bockade för presentkortet, gav dricks till massösen.

Därefter bar det av till IKEA.
Lustigt, att när man får hemlängtan så är Ikea bästa platsen att ta sig till. Köpte svenskt godis och julskinka, lika bra att köpa skinkan nu man vet inte om det kommer att finnas kvar något till Jul. Vill inte riskera att fira Jul utan julskinkan.

OH! på tal om öroninflammation. Vill du höra något jätteäckligt? En granne berättade till mig att förr i tiden när någon hade öroninflammation så droppade dom i varm olja i örat.
Det är inte så äckligt, men när hon sa att oljan var "kryddad" med nyfödda musungar så höll jag på att kräkas.
Hur f..n kan man komma på att dränka musungar i olja för att bota öroninflammation. Snacka om djurplåger. Hon påstod att det var "jättebra", men jag skulle nog hellre ha ont i örat än ha på mitt samvete en massa musungssjälar.
Hursom helst, tog mig till "oto-rino-larigologen" vilket betyder öron-näs-halsläkaren på grekiska. Det visade sig att jag visst inte hade öroninflammation. Hoppsan..........Det kanske inte ä så bra det där med diagnos via telefonen. Tur att jag inte proppade i mig antibiotika.

1 kommentar:

Anonym sa...

Your France-Riots-Islamic Round-up
There is so much out there about France, and about Islamic Fundamentalism, that I thought I'd cherrypick a few pieces for you.
Enjoyed reading your blog. You may want to check out my emini education web page emini education Great job.