tisdag, februari 14, 2006

I söndags hörde jag min mor skrika till.
Hon har problem med ryggen, men denna gång var det värre än andra gånger. Hon har ett problem som både jag och min syster brukar få, bäckenbenet hamnar lätt ur led.
Hon blir sängliggandes hela söndagen. I går tog jag henne till en chiropraktorn, snacka om kvacksalvare.
Han frågade henne hur länge hon skulle stanna i landet och att hon behövde behandling varje dag tills hon skulle åka dvs 2 veckor.
Han skickade in en assistent som masserade och efter massagen kom kvacksalvaren in och petade på henne med en pinsett....???? Därefter sa han, kom tillbaka imorgon. Hon hade så ont att hon inte kunde stödja på benet utan föll omkull två gånger.
Idag när jag var på jobbet berättade jag om min mor till mina arbetskollegor, varvid fotografen sa att hennes svåger hade en kompis som var sjukgymnast/naprapat.
Denna sjukgym/naprapat jobbar med grekiska landslaget i fotboll och följer med dom på alla deras matcher.
Fick telefonnummer till honom och ringde på en gång, han kom hem till oss några timmar senare (han tom avbokade en annan kund eftersom vi var desperata).
Han ställde frågor i ca en halvtimme och sedan började han att behandla. Snacka om skillnad, han visste exakt vad han gjorde. Efter en halvtimmes behandling kan min mor gå och mer eller mindre all värk har försvunnit.
Är det inte lustigt att en kille på 25 år fixade det på en halvtimme medans en annan kvacksalvare på 50 år ville ha 2 veckor på sig.

2 kommentarer:

dixi sa...

kunskapens makt?

popsan sa...

håller med dig.