torsdag, februari 02, 2006

Barnkalas

På lördag ska vi ha barnkalas. 25 barn är bjudna inklusive deras föräldrar. Här lämnar inte föräldrarna barnen för att hämta dom 2 timmar senare...näpp, här följer föräldrarna med.
Med andra ord, jag kommer inte ha kalas för 70 personer hemma. Jag har bokat in oss på en "pedotopos" (lekställe med hopptorn och bollhav med tjejer som tar hand om barnen). Föräldrarna kan sitta i lugn och ro och äta medans barnen kan springa av sig i 3 timmar. Själv behöver jag inte springa runt och servera och kolla så inte barnen har sönder hela lägenheten, utan istället kan jag sitta ner och umgås. Men mat ska lagas, jag tar med mig maten dit eftersom deras catering inte är någon vidare.
Det blir en namnsdagskalas till storpojken och en födelsekalas till lillpojken.
10.00 - 13.30.
Sedan bär det av till en annan kalas på en annan pedotopos som vi är bjudna till.
Samma sak gäller på söndag när en dagiskompis till storkillen har födelsedags kalas. Och likaså på måndag.
4 Kalas på 3 dagar.....
Och det sägs att februari är en tråkig månad.....

2 kommentarer:

dixi sa...

Men gud så bra,
Ska nog flytta till grekland, blir mer och mer övertygad *s*

Ilva sa...

Har ar det ocksa sa-bjud barnen o fa foraldrarna pa kopet. Iallafall tills de ar en sa dar 7-8 ar.