måndag, februari 27, 2006

Blev grymt irriterad på mig själv idag.
Jag vet inte om det finns samma funktion på dom svenska bankomaterna. Men här i grekland kan man betala kreditkorten på bankomaten. Man går till bankomaten, sticker in kortet, trycker på funktionen betala kreditkort, fyller i summan, ut kommer ett kuvert där man stoppar i pengarna och så skjuter tillbaka kuveret i bankomaten, ut kommer kvittot.
Super smidigt.
I dag fick jag bekräftelse på inbetalningen..........
Betalade in på fel kreditkort..............
Helt plötsligt har jag 370 euro plus på ett kreditkort som jag aldrig använder.
Om jag beslutar mig att plocka ut pengarna så får jag betala uttagsavgift på 20 euro (ca 200 skr).
Jag måste alltså fylla i alla mina uppgifter och skicka ett fax till banken så att dom kan lösa problemet. Men till saken hör att banken har mitt gamla passnummer och jag kan inte hitta mitt gamla pass. Banken vill inte ge mig mitt gamla passnummer. Så nu måste jag ta mig till banken och byta passnummer så att jag kan skicka faxen.
Under tiden ökar räntan på kortet som jag inte har betalat.
Kan man bli tröttare på sig själv??????

4 kommentarer:

Thérèse sa...

Smidigt system, har aldrig hört talas om det tidigare.

Superquinnan sa...

hej. nej, vi har inte samma system. men det borde ju finnas. tyvärr är väl Sverige ett land där det inte är okej att ha kreditkort, jag får iaf ofta höra av vänner "neeeeej, har du kreditkort, det är ju inte klokt, jag skulle aldrig.. osv. osv." typsikt svenskt! i övriga europa är det helt accepterat. hoppas problemet löser sig för dig, verkade krångligt! Kram på dig// Milla

popsan sa...

Tur nog fixade det sig. Jag har en kompis som jobbar som chef på en av bankkontoren. Han fixade allt utan att jag behöver att betala ränta.

Här har nästan alla kreditkort, bankerna öser ut dom till var och en. Själv betalar jag alltid av dom när räkningen kommer för att slippa ränta.
Men överallt har dom räntefri avbetalning, tom på mat.

Anonym sa...

Ja, tur du ordnade allt, jag skulle också ha blivit jätteirriterad på mig själv. Det värsta med att själv göra misstagen är att man inte ens kan skylla på någon annan...!