torsdag, februari 02, 2006

Grekiska öar

Har fått förfrågan om grekiska öar både av Millan och av okända personer på min mail.
En liten lista....
Partyö.....Mykonos, jetset ö, mycket party och dyrt.
Lugn och ro......Kythira, så vackert, lite turister, måste ha bil eller moppe, svårt att hitta boende.
Grekiska turister....Patmos, love it, prästö många kloster.
Nästan ödeö.....Lipsos, efter en vecka känner dom flesta dig, gästvänligt.
Vacker solnergång....Santorini, romantiskt men för mycket turister, ganska mycket party.
Min favoö....Egina, besöker varje år sedan 1986. Men håll dig borta från Agina Maria för mycket svenska turister , boka hotell nära Perdika.

4 kommentarer:

Anders sa...

Själv gillar jag Syros. Ser trist ut när man kommer in med båten, men sen...härlig!

popsan sa...

Har inte varit på Syros, men jag har hört att det är vackert. Sifnos har jag varit på och det var underbart.

Thérèse sa...

Finns det inte en ö eller halvö i norra grekland dit kvinnor inte får åka. Ligger ett kloster där. Eller är det bara något konstigt rykte jag hört.

Finns det inte någon känd "gayö" i grekland också , dit homosexuella från hela världen åker på semester

Själv har jag tyvärr bara varit på Rhodos som 13 åring

Superquinnan sa...

Hej Popsan! Tack för hjälpen. Jag har varit på Mykonos när jag var yngre men nu vill man ju ha lite romantik.. Spå kanske Patmos då? Jag skall börja kolla nu inför sommaren. Hade tur.. Killens nya arbetsgivare Alfa Laval har lägenheter på Solkusten i Spanien, har kanske möjlighet att få åka dit i sommar.. Billigt och bra! Vi hörs! Må väl!