måndag, februari 06, 2006

Delivery 24-7

Jag har insett att athen är full av delivery.Man kan beställa all sorts mat fram till klockan 01.00, DVDfilmer, frisörer,s minköser, manikyr/pedikyr, massage och det nya jag fick höra idag är barnläkare. Behöver man få hem en läkare/barnläkare så ringer man ett nummer (24 timmar 7 dagar i veckan) och inom en halvtimma så har man farbror/tant doktor hemma hos sig. Det kostar lite att få hem doktorn, men det som är bra är att man slipper ta sig till läkarmottagningen när barnen har 39,7 grader feber. Så smart och så smidigt.

4 kommentarer:

Superquinnan sa...

Hej. Tänk att det där saknar jag här hemma. Ingen vanlig take out mat.. bara pizza, trist! Jag är ju oftast sugen på nåt annat som kina eller indiskt eller nåt, inte en fet pizza. Och godis.. tänk om man kunde ha hemkörd dvd och godis en fredag! grymt! hoppas ni mår bra allihopa. Jag finns här numera. Kram

Thérèse sa...

Låter härligt, verkar tyvärr inte Madrid vara full av men jag kanske har missat det. Att få pizza och kinamat hemkört är det enda jag har provat

Thérèse sa...

Förresten finns det privata läkare i Sverige (iallfall i större städer) som gör hembesök till sjuka barn. Vet inte hur vanligt det är men jag känner folk som tagit hem läkare och mina föräldrar gjorde det några gånger när jag var liten

Anonym sa...

Jag vill också bo där det är full delivery!