torsdag, februari 16, 2006

Födelsedag

Hade planerat att ha en födelsedagsparty med min syssling. Vi är födda samma dag, månad, år och nästan samma tid, fast med en timmes skillnad eftersom han är född i Grekland och jag i Sverige .
En kollega bad mig göra ett jobb som hon inte kunde ta där vi skulle åka bort på fredag och komma tillbaka på lördag kväll. Jag tackade nej till jobbet. Dagen efter ringer min syssling och säger att vi måste avboka kalaset eftersom han har match (basket) både på lördag morgon och söndag.
Kollegan ringer mig igen och erbjuder dubbla pengarna.......då tackade jag ja.
Så imorgon kl 06.00 måste jag infinna mig i studion för att bila till Kyllini och bo på ett super lyxhotell där vi ska plåta. Blev ännu gladare över att en god vän som är frisör kommer följa med. Så jag slipper fixa hår utan ska bara sminka.
Har fått stränga order om att stylisten är övertroende så vi måste hålla tungan på plats. Dvs inga svordomar........hur ska det gå......
Tänker hela tiden på det......har börjat få tvångstankar......undra om jag har lite torettesyndrom.......kan alltid skylla på det om nåt svordom slinker ut.

Så jag ska se om jag kan unna mig lite massage på hotellets SPA anläggning som födelsedags present till mig själv på lördag.
Har bett frisören väcka mig med Happy-Birthday-to-you-sång på lördag morgon eftersom han kommer få det svårt att sjunga Ja-må-hon-leva på svenska.
Ha! har du hört greker sjunga Happy Birthday......Dom kan inte uttala H så det blir istället....Chappy birtday tooo yooo, chappy birtday yooooo.......tycker det är lika kul varje gång.
Så på lördag så firar jag min 23 års dag som jag nu vid det här laget har firar i....få se......10.....nej......11.....eller är det 12 år. Har börjat att tappa räkningen.

6 kommentarer:

Montserrat Nicolás sa...

Cumpleaños feliz, te deseamos a tí. Cumpleaños Popi, Qué los cumplas feliz!

Mildamakter sa...

Grattis på...eh...
23-årsdagen...*ler*

Anonym sa...

Hej du,
stort grattis på födelsedagen, en dag för sent... Patrik, Bonnie och Jack hojtar också grattis till dig,

Ha't gott,
kramar Therése

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen! :o)

Superquinnan sa...

Grattis i efterskott får jag säga då. Hoppas du hade en riktigt bra födelsedag. Jag mår mycket bättre nu. Kan du buda kilona med ups?? *ler* Ha det bra nu.//Milla

popsan sa...

Tack så jättmycket.