fredag, september 01, 2006

Bilproblem...

Jag har ett problem med att komma ihåg vart jag parkerar bilen ....ett till problem är att komma ihåg om jag låste bilen. Eftersom jag börjar undra om jag låste eller inte, en bra bit ifrån bilen blir jag lika irriterande varje gång jag måste gå tillbaka.
Jag har centrallås på bilen och låser samt låser upp den med en knapp på nyckeln. Eftersom det inte funkar att låsa den på avstånd har jag löst det med att stoppa in en del av nyckeln i munnen... Huvudet blir som en antenn....(undrar hur många hjärnceller som bränns bort)
Så nu har jag löst problemet med att låsa på avstånd.... nu måste jag komma på ett knep så att jag kommer ihåg vart jag har parkerat den....

1 kommentar:

Whoa sa...

Hehe, ja sådant är alltid jobbigt.
Jag parkerade bilen vid Tokyo Disneyland.
Vi lämnade Disneyland ca 1 timme innan stängningsdags för att slippa de värsta köerna vid utfarten. Jag hittade inte bilen. Jag var övertygad om jag hade parkerat vid Långben, medan frugan trodde sig komma ihåg att det var vid Musse-delen av parkeringsplatsen.
Det slutade med att vi fick vänta två timmar tills alla hade lämnat parkeringen för att hitta vår bil. Den stod parkerad vid Pluto. Vi var i alla fall inte ensamma om att inte hitta vår bil.