tisdag, augusti 29, 2006

Dumma idioter finns det fullt av.........

Häromdagen var jag på väg till en affär.
Hittar en pakeringsficka och parkerar bilen med en lätt manöver. Hoppar ur bilen för att plockar ur småkidsen.
Helt plötsligt hoppar en kille fram och säger att jag hade krockat hans bil.....
-Va....
-Ser du inte...kolla....du körde rätt in i min bil... (som stod framför min)
-Nej jag har inte kört på din bil för i så fall skulle jag ha märkt det....
-DU HAR VISST KÖRT PÅ MIN BIL , skriker han ....titta på märket...
-Nej jag har inte kört på din bil, för märket sitter för högt upp för att min bil ska kunna ge ett sådant märke. Plus att märket är vitt och min bil är mörkblå.
-Ska jag ringa polisen eller ......hotar han
-Gör det, för om jag hade krockat din bil så hade jag varit ärlig och lämna mina uppgifter och bett om ursäkt. Jag kommer från Sverige och så gör vi där.
-Ha och jag kommer från Grekland ... fräser han.
-Då får jag väl ta och beklaga det.....
-Lyssna älskling, säger jag.... Ring polisen, jag är inne i den affären och om du vill mig nåt så kom bara in...och om du inte har nåt bättre bevis än dina påstående typ video så tycker jag att du kan sticka...

Och så tog jag barnen under armen och gick därifrån. Ingen polis kom ...och inte han heller....
Men det som irriterade mig var ...varför i helvetet kallade jag honom för älskling....
Och hur kunde han få för sig att jag hade ens hade rört hans bil...
Min man frågade mig om det kanske hade varit dolda kameran.....men jag såg ingen kamera och inte dök det upp nån för att säga ......titta där ......du är med i dolda kameran.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tycker du är en cooool tjej med mycket skinn på näsan.