fredag, september 01, 2006

Go greece go.....

I dag vann Grekland över USA i basket.....
Så nu går Grekland vidare till final mot Spanien.
Helt plötsligt runt lunch bryts tv sändningar med nyheten att Grekland vann, bilarna tutar och folk åker till Omonia (typ sergelstorg) och firar.
Själv var jag på väg till jobbet när jag såg på en stor skylt (som brukar infomera om trafikstockning eller trafikolyckor på motorvägen)...infomermera ....GREKLAND TILL FINAL...GRE-USA...101-95..

Till det pinsamma hör att jag inte hade en aning om att det var VM i basket...och så är jag gift med en sportjournalist.....

Undrar hur många grekiska flaggor som viftar i Tokyo idag och fram till söndag....
GO GREECE GO......................

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag såg finalen!! SHIT vad vi skrek!!! Gud vad bra dom spelade!!!! :-)

Epi

Anonym sa...

Hm, finalen har jag ju INTE sett än :-) skrev lite för snabbt....

Epi, igen.

popsan sa...

Epi..imorgon lär vi skrika oss hesa.. Ska se till att hinna hem till slutspurten..tyvärr jobbar jag men borde hinna hen till kl.15.

Anonym sa...

Gud vad spännade det ska bli!!!:-)
Skynda dig hem i från jobbet!!! Det här är ju viktiga grejer :-)

Epi

Anonym sa...

Näääää, vad illa det gick....:-(
Ja, ja, silver får väl duga :-)

Epi