onsdag, september 13, 2006

dagisproblem....

Och så började storkillen på dagiset..eller så kallad före förberedande förskola.....i måndags.
Idag pratade jag med en annan mamma som jag har kontakt med..hon frågade mig om storkillen var sjuk...eftersom hennes son inte hade sett honom i klassen.
Då visade det sig att dom har delat upp klassen i två grupper eftersom dom fick in så många nya elever i år...
Istället för att behålla orginalklassen och göra en ny klass av dom nya...splittade dom helt enkelt upp den gamla klassen och fyllde sedan på med nya barn...
Till det tråkiga hör att min sons alla kompisar som han umgås med i och utanför skolan går i den andra klassen.
Här har man byggt upp en bra kontakt med föräldrar och barn och så slits det upp....Det blir som att börja från början.
Imorgon ska jag och maken prata med rektorn(skolans ägare) och säga att vi inte accepterar detta och att dom genast placerar vår son med sina vänner.
Eftersom det är en privatskola och vi betalar 45.ooo kronor om året för att han ska gå där tycker jag att vi har rätt och komma med sådana krav.
Jag behöver väl inte påpeka att rektorn är en riktigt äcklig arrogant typ....tyvärr så är det en väldigt bra dagis/skola som ligger 3 minuter hemmifrån.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej där!!!
det låter helt vansinnigt. Självklart ska din kille gå med sina kamrater, något annat kommer inte på tal. Att ni inte fått info om detta i förväg låter ju helt galet i mina öron - på dom bara!

Hoppas sommaren varit bra, skicka en mail så kan vi snackas vid lite mer! Vi har haft en kanonsommar, P och jag var ju i Italien och knöt banden i juni, väldigt lyckat... sen har resten av sommaren flytit på i behaglig takt!...

Stora kramar,
nu FRU Björling! :)

popsan sa...

fru B...
kommer nog hem till jul...får se till att träffas.