onsdag, augusti 16, 2006

Trött mamma....

Var med barnen på IKEA idag......inget lätt projekt med två vilda killar.....
Åt kräftor och räksmörgås....
Glömde plånboken vid kassan....
Hittade plånboken......
Köpte snaps och godis.....

Har två ton tvätt som ska strykas....och hemhjälpen är på semester.......men å andra sidan kommer mamma på lördag.....men hon kommer nog slippa att stryka eftersom det kommer att bli 42 grader varmt till helgen....

Så nu ska jag sätta på kalluften och ställa mig och stryka.......Snälla N (hemhjälp) hur orkar du med allt här hemma....borde nog få löneförhöjning......

Allt blir dubbelt så jobbigt när det är 40 grader......

6 kommentarer:

Superquinnan sa...

Köpa snaps på ikea.. coolt. Det har varit Ikea feber här hemma sen katalogen kom i allas brevlådor...

Anna Malaga sa...

Hej, Jag har precis hittat hit frân Nejmas sida.
Hâller med om att allt blir fruktansvärt mycket jobbigare i värmen. Här har temperaturen plötsligt sjunkit med 10º och jag har fâtt en massa gjort ;-)

popsan sa...

Hej och välkommen Anna.
Imorgon kommer vi att få ca 42 grader....ser inte fram emot det eftersom jag inte kommer att ligga på stranden.
Kommer ha på aircondition för fullt och röra mig minimalt....

Anonym sa...

Hej hej!
Jag flyttade till Athen i måndags och vi håller på och bär kartonger i värmen!!! Jag svettas i hjääääl!!!

Epi

popsan sa...

Välkommen....till värmen.

Anonym sa...

Tack tack :-)
Nu ska jag sätta mig med en bira i trädgården, det är jag värd! Åkte och storhandlade i värmen!

Epi/Erica