måndag, augusti 28, 2006

Bio...utomhus.....och mask...

Var på bio med maken i fredags...utomhusbio...där man kan sitta och äta souvlaki, dricka öl eller varför inte vin eller vodka....Piraten Johnny Depp var lika kul som vanligt och jag njöt av att bara få frysa lite.....Cigarettröken från killen framför mig var ett minus, men jag stod ut eftersom han inte var nån kedjerökare ....
Måste passa på och gå på bio med maken när vi har mormor som barnvakt.

Nu är det säsong för färska fikon..... köper hem paket och stirrar mig blind på fikonen när jag öppnar dom för att se om det finns nån mask i.....när den är färdigbesiktad slukar jag den och sätter igång med nästa....känner mig som bulemiker.....

Kom och tänka på när jag var liten och bilade med familjen genom Europa.... i Tyskland hittade vi ett hallonställe.....fullt med hallon...skymningen hade lagt sig och vi stod och frossade hallon... pappa plockade och fyllde en liten påse..
Senare satt vi på en resturang och skulle beställa mat..... medans vi väntar tar pappa upp påsen ..... med hallonen fanns det en del maskar.....och inte så få heller.....
Sprang in på toa och fick upp allt......sen dess inspekterar jag hallon och andra maskbärande frukt noga...

Lika jobbigt var det när jag hittade en halv mask i min halft uppätna bakade potatis.....med skagenröra..... sedan dess ber jag att få röran i en skål....

2 kommentarer:

Superquinnan sa...

Visst är det härligt att irritera sig på rökarna nu när man är fri... Antar att det går bra.. För visst hade du slutat?? Jag är fri sedan snart 4 månader!! Jippi. Tack för uppmuntran. Vi skall ha fotograf men video får pappa fixa sååå dyrt att ha en professionell... Pengarna drar iväg nu.. Men gud vad jag längtar! Skall lägga ut bildbevis här sen. Lovar!

Barbamamma sa...

Måste erkänna att jag saknar cigarettröken på krogen. Den har tyvärr ersatts av fis- och svett-lukt vilket är mindre trevligt.