tisdag, maj 02, 2006

Min riddare

Hämtade stora killen (3 1/2)från dagis.

-Mamma, idag höll Dimitra min hand.
-Jaha och vad gjorde du då.
-Sa att vi skulle gå till kyrkan.
-Varför då?
-Så att vi kan gifta oss...
-Jaha (håller masken).
-Och jag kommer att sitta på en häst som en riddare med svärd, sköld och yxa.
-Och Dimitra....ska hon vara prinsessa???
-Ja...det är klart....men jag kommer att ha ett svärd och sköld och yxa.......och en häst.
-Och en prinsessa...frågar jag
-Jaaa och en prinsessa.

Min son är romantisk....ska nog ta och kolla upp den där Dimitra

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Jag älskar att läsa din blogg! Du skriver så bra, och det är underbart att kunna vara med om dina grekiska äventyr på ett litet hörn. Massor med kramar till dig och dina pojkar! (när hann dom bli så stora???)
//Angelica

Superquinnan sa...

Sööööt!! Lillkillen har visioner, bra där! Kram

popsan sa...

Hej angelica..
Tack..
Jag undrar också när dom hann bli så stora.
Vips sa det bara och sedan börjar dom att snacka om tjejer.