onsdag, maj 24, 2006

den kom till slut...

Idag kom den...den efterlängtade keramikplatt/locktången.
Så nu kan jag fixa lockar som garantert håller i ca 24 timmar.
Hittade den på beautymässan..specialpris 100 euro. Ute i butik går den loss på 160 euro.
Självklart är den till för jobb...liksom alla mina produkter.

Min privata sminkväska består av concealer, rouge, mascara, franstång. Thats it.
Visst lånar jag från jobbväskan om jag ska ut.... men jag måste säga att min privata är väldigt tom.
föresten på tal om franstång.....jag har en som är trasig och som klipper av ögonfransarna.. har gjort samma misstag 2 gånger... en sådan tång skulle aldrig finnas i jobbväskan.... men i min privata ligger allt som är trasigt...

Det är lite som
prästens barn är värst...
skomakarens barn har trasiga skor....
frsörer ser oftast fördjävliga ut i håret....
sminköser är oftast osminkade.....

..vilket måste innebära att jag ser fördjävlig ut i håret och att jag alltid är osminkad....

7 kommentarer:

Anonym sa...

vilken cool blogg. gillar hur du skriver. det låter som du har full rulle hela tiden. /fancy
välkommen att besöka mej på
http://spaces.msn.com/fancysweden

Me sa...

Nej, förstör inte min bild av dig...

popsan sa...

Fancy...tack och välkommen.

Stefan....haha, oftast är håret i en toffs och osminkad.... men när jag ska ut och festa, ja... då .....åker jobb väskorna fram

Me sa...

Puh, det var skönt att höra.
Min hårstylist ser inte klok ut. Ständigt ny frilla och ny färg på håret. Dessutom så har hon en väldans skum klädstil, men klippa det kan hon.

Anonym sa...

Haha, jag som alltid föreställer mig make up artister som otroligt chica, stylade och fräscha hela tiden. Sminkväska och liten spegel med på fjällvandringen, typ... Så fel man kan ha! Fast jag tippar på att du öppnade jobbväskorna på morgonen den dagen du skulle försköna Sakis? ;o)

/Sofia

popsan sa...

Sofia... det kan du ge dig på, eftersom det var en plåtning med Saki och Remo tillsammans...

Anonym sa...

Åh, Remos, ännu bättre! Jag vill ha ditt jobb! ;o)