måndag, maj 29, 2006

Jag har väl tidigare nämt att Grekland är strejkens land...
Var på väg till ett jobb idag... beslöt mig för att inte ta bilen eftersom det är svårt att hitta pakering vid det området.
Stod i ca 20 minuter för att stoppa en taxi...till slut ringde jag maken ...fick bekräftat att det var taxi strejk.
Släpar mina väskor (typ 15 kg) till busshållplatsen.. eftersom biljetter inte säljs i bussen så var jag tvungen att hitta en kiosk som sålde dessa biljetter. Efter att ha gått ca 3 hållplatser hittade jag en kiosk.
Åkte med bussen..gick till tbana...åkte tbana ...gick till hotell.
35 grader varmt och jag kom fram som en blöt fläck...............

Jag har ingen aning om varför dom strejkade idag...dom strejkat för allt... för ett år sedan strejkade taxi för att dom inte vill betala moms och ha kvitton... det blir väl svårare att lura kunderna när det finns kvitton....

7 kommentarer:

Nejma sa...

*asg* Det låter som Marocko. Här strejkas det också lite hur som helst. Det enda man vet säkert är att sopgubbarna strejkar i slutet av varje månad. Jag misstänker att dom inte får betalt annars... Annrs är dom himla pigga här på att flytta på taxihållplatserna och iom att det inte finns några skyltar någonstans gäller det att veta VAR man ska hoppa in i taxi, annars kan man hamna i helt fel stad. *s*

Kram,
Nejma

Anonym sa...

Ja men vad jobbigt det är när det aldrig finns bussbiljetter i kiosken!! Strejk, strejk, strejk!
Men om två månader så flyttar jag tillbaka till Athen och det känns bra!! Vilken sida av stan bor ni?

Epi :-)

popsan sa...

Mitt i smeten. Kolonos.
Du??

Anonym sa...

Aha, då vet jag! Vi bor vid Ano Patisia, ungefär...... :-)

popsan sa...

nästan grannar.... haha
då får vi ta en fika när du flyttar ner.

Anonym sa...

Tänkte just skriva det...Nästan grannar :-)
Fika är alltid trevligt!!

Epi

popsan sa...

maila mig n'r du kommer till athen.