söndag, maj 28, 2006

Hejdå Gizmo och Nemo.....

Idag dog Nemo vår lilla guldfisk....
Och jag som funderade på vem som skulle ta hand om honom på semestern.
Snacka om timing.....
Berättade till storkillen att Nemo hade dött..... han frågade när vi ska köpa en ny Nemo...
Men är du inte ledsen, frågade jag honom.
Nej..
Inte alls....
Jo ....kanske lite......när ska vi köpa en ny....
.....efter semester..... svarade jag.

Nemo ligger just nu på botten av akvariet.... kan inte bestämma mig om jag ska spola ner honom eller begrava honom.
Känns så kallt att bara spola ner honom....

Min katt som jag lämpade över till min mor för några år sedan dog för 2 månader sedan.....
lilla Gizmo.
Honom kremerade vi och hade honom i en una tills mamma kunde begrava honom. Mamma hällde också lite aska vid pappas grav eftersom dom var oskiljaktiga.
Gizmo hade vi i 13 år...han var definitivt en del av familjen.

Hur som helst så går det inte att jämföra en katt med en guldfisk....känslomässigt....

4 kommentarer:

Pia-Pralin sa...

Varför inte kremera honom, lägg honom under ett värme ljus, så är det klart på några minuter.. nä nu var jag dum.. klart att Nemo skall ha en hederlig begravning..En tändsticksask kan fungera som kista! :-)

Me sa...

Dessutom så är ju katter för stora för att spolas ned.

Superquinnan sa...

Jag är oxå så där blödig.. Helt okej tycker jag. Begrav honom utomhus tycker jag .

popsan sa...

Haha, tack för förslagen..
Sorry men klarade inte av det ...bad min man ta hand om det...
Har faktiskt ingen aning vad han gjorde...vill inte veta...