torsdag, februari 19, 2009

fiskhjärna......

Igår blev jag ett år äldre.....
Funderar på om jag håller på att få lätt alzheimers...
Kommer på mig själv med att gå in i ett rum för att hämta något. Och när jag väl kommer dit har jag glömt bort varför jag över huvudtaget gick in i det rummet. Och så måste jag gå tillbaka för att komma ihåg vad det var jag skulle göra...
Eller när jag ska till supermarketen och ska köpa 3 saker och endast kommer ihåg 2. Minneslappen som jag har antecknat vad jag skulle köpa ligger hemma på matbordet....för den har jag också glömt att ta med....
Antingen är det för att jag har nån lätt form av alzheimers eller så är jag väldigt disträ..... eller så beror det på att jag är vattuman och lever i min egna lilla värld.....fiskhjärna......

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det är ett klockrent symptom på...STRESS! Lugna ner dig och då kommer tankarna flyta lättare!

Anonym sa...

Hronia pollaaa, o skit i alzheimers, såndärna e vi alla, mer elä mindre ;-)

Anonym sa...

Tror du att du är den enda?
Du ska bara se vad som händer när jag glömmer att tala om för mina elever att stanna för fotgängare...
...dom kör bara!

Jag är också en mästare i att glömma vad jag ska handla, på något magiskt sätt så kommer jag ihåg det jag glömde ungefär samtidigt med att jag stoppar in nyckeln i min ytterdörr.

Jag glömmer också ganska ofta bort tiden när jag sitter framför datorn och skriver inlägg på "någons" blogg!

Kram din kusin.

popsan sa...

Tina... helt rätt.....

Kusin...det kanske ligger i släkten.. Brukar också komma på vad jag skulle köpa när jag väl kommer hem....

Loppan........euxaristo....