söndag, februari 15, 2009

Irriterande..........

Något som kan irritera mig nåt fruktansvär är människor som inte kan stå i kö..... Många människor i Grekland har det problemet.... och jag blir en bitch.....

Man står snällt i kön och så är det alltid nån, som i bästa fall ställer sig brevid och smygtränger sig...i andra fall går dom förbi hela kön och ställer sig längst fram i tron på att dom är osynliga.
Och när man påpekar att det finns en kö ...vänder dom sig om och tittar förvånade på en och utbrister.... OJ JAG SÅG INTE DET......nähä ...du såg inte 5 personer som du just gick förbi....

Hur mycket jag än älskar Grekland och att vara i Grekland ...så finns den där hatkärlek.
Får man säga att man älskar landet men hatar människorna ...inte alla ...men just dom, som inte respekterar sina medmänniskor...dom där egoistika jävlarna som dagligen lyckas få en på pissigt humör.
Ibland när jag stöter på dom brukar jag muttra för mig själv....det här är inte Europa...det här är Balkan....
Kommer det här att sluta med att jag kommer att bli en surkärring som går omkring och muttrer för mig själv....eller har jag redan blivit en....

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag FÖRSTÅR så väl... Vi svenskar är superduktiga köare! Det kan man INTE säga om grekerna!

popsan sa...

Framför allt i mat kön...jag har bara 2 saker kan jag gå förbi.... Och där står jag med en produkt och väntar snällt i kön.
Frågan är om det är vi som är "malakes" som står och väntar...

Anonym sa...

men duuu, om du blir sån kommer du ju att passa perfekt me alla gamla grekiska kääkkän (kärringar) :-D
Ja personligen tror att man ändrar, blir mer som dom men int lika, annars sku man aldri orka.
Men d e bara mina tankar efter 5 år i en minimal ö på Kreta.
kram
(ipomoni, ipomoni....ke kouragio)

popsan sa...

loppan du har nog rätt...jag börjar att likna dom mer och mer...framför allt när jag kör bil....

Anonym sa...

en minimal by sku där stå förresten, int en minimal ö på kreta :-)
vadå förvirrad:-)
Kram, ha d bra!
psst.D där me hur man kör bil, d gör du nog rätt i. Dom säger ju allti att väldigt många olyckor sker just pga att turisterna o andra utlänningar kör så "annorlunda" (grekerna säger alltså...)
Roligt folk...