onsdag, februari 11, 2009

mönsterbarn....

Föräldrarmöte för lillkillen som fyller 4 år om en vecka.......

Fröken: - L är klassens snällaste barn...

Jag..ler...

Fröken:- Jag har aldrig behövt säga till honom på skarpen....

Jag...ler ännu mer...

Fröken:- Han är nog min favorit...han är nog allas favorit...

Jag...leendet blir ännu större.

Fröken:-Han är så hjälpsam...han hjälper mig och plockar undan i klassen....han är så lugn och tystlåten och vänlig...så väluppfostrad.....

Det är nu som leendet börjar stelna....och som tankarna börjar gnaga.... ..lugn...tystlåten...väluppfostrad....är det verkligen min son hon pratar om.......det måste ha blivit nåt fel.....


2 kommentarer:

Loppan sa...

ha ha ha, klart d e din son! d e ju nu du ska SUUUGA åt dig av allt hon säger o pööösa av stolthet (och köpa nå kul åt pöjken på väg hem ida) ;-)

popsan sa...

han fyller år nästa vecka så han kommer nog att få några extra fina presenter...
men han fick iallafall en fet puss av mig igår efter mötet...som han nog inte gillade.....