onsdag, april 26, 2006

Smitare

Var på väg till bilen när jag plötsligt hör en hund yla till av smärta. Tittar upp och ser att en bil hade kört på hunden. Stackaren ylade eller snarare skrek av smärta.
Föraren tittar ut genom förarrutan och sedan kör han vidare, varpå jag ställer mitt på gatan och stoppar bilen.
Säger till föraren att ta sitt ansvar och köra hunden till veterinären, varpå han svarar att han har tid hos sin läkare så han hinner inte.
Nån granne sticker ut huvudet och säger att jag inte såg något, eftersom jag var inne på apoteket. Börjarde tjafsa med idiotgrannen att han inte vet vad han snackar om....... och så smet bilföraren iväg.
Men jag hann ta en bild med mobilen på reg skylten.
Sprang bort till hunden där ett gäng hade samlats, efter mat och vatten började hunden stödja och gå med benet. Några sa att dom skulle ta honom till veterinären.
Hoppas att det gick bra.
Önskar att nån körde på bilföraren och sedan lämnade honom på plats..........bara så att han får känna hur det kändes för hunden.

Tyvärr händer sådana här olyckor hela tiden. Längst motorvägen ser man hela tiden döda hundar och katter. Nån sa att en herrelös hund oftast inte lever mer än 4 år.
Så tragiskt.....

Inga kommentarer: