onsdag, april 26, 2006

Shit happens

Undrar om det bara är jag som råkar ut för konstiga saker.
Häromdagen så var jag och familjen på väg till bilen. Jag håller lillkillen i famnen och ska precis gå över gatan när det helt plötsligt dimper ner skit ca 20 cm framför mig.
Högt frågar jag vem det är som kastar hundskit från balkongen. Min man kollar upp och ser en av grannarna på balkongen.
Han frågar henne om hon kastade hundskit från balkongen, varpå hon svarade att hon inte äger nån hund.
Till saken hör att hon var den enda som var hemma, dom andra grannarna var bortresta och att hon har ca 10 katter i lägenheten.

Sedan berättade en kompis som var med mig, att hon hade fått en askopp tömd över sig av samma person, att en annan höll på att få en blomkruka över sig och att hon har slängt soppåsar från andra våningen men missat kontainern och påsen hamnade på motorhuven på bilen som stod brevid. Osv, osv, osv
Funderar allvarligt på att sikta in en full blöja på grannen. Tror nog att hon skulle gilla det........ hon verkar vara inne på kinky shit.

7 kommentarer:

Me sa...

Du har konstiga grannar...

Me sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
popsan sa...

Jag vet , idag höll jag på att få en glödande fimp i huvudet..... av samma granne.
Fick tag på henne idag och bad henne sluta kasta ut skit från balkongen..... hon nekade sa att det inte var hon.
Konstigt sa jag eftersom alla var bortresta utom du, katten måste ha själv stuckit ut rumpan från balkongen och skitit.

Anonym sa...

Hejsan Popsan!
Vad kul att läsa din blogg! Jag har själv bott 15 år på Kreta och skrev en gång i tiden en dagbok på kalimera.nu....Dina texter förflyttar mig i tid och rum.... Mona

popsan sa...

Hej mona , välkommen.
Då känner du nog till både för och nackdelarna med att bo i Grekland.
Även om jag klagar så finns det nog fler fördelar än nackdelar.
Kram Popsan

Nejma sa...

*suck* Och jag som klagar på mina grannar, jag ska nog hålla tyst i fortsättningen. *s* Hon verkar ha mer än en skruv lös din granntant...

Kram,
Nejma

popsan sa...

Snarare för mycket alkohol i blodet ......