torsdag, oktober 05, 2006

vinprovning för 4 åringar........

Idag var min 4 årige som på utflykt eller ska nog kalla det för studiebesök med dagisgruppen.
Han berättade att dom var på ett ställe där dom gjorde vin.... först trampar dom på druvorna och sedan blir det vin...det var jättegott..vi fick smaka.....sa han med ett leende.
Undrar vad det hade varit för reaktioner i Sverige om 4 åriga dagisbarn fick smaka på vin på studiebesöken...
En klunk var fick dom enligt min son...ungefär lika mycket som när han tar nattvard.....

Det verkar som om vinkulturen börjar tidigt här..... själv fick jag dricka vin till maten när jag var 7 år...fast det var utspädd med mycket vatten.....kanske därför jag aldrig har varit speciellt förtjust i vin...

1 kommentar:

Anna Malaga sa...

Hihi, ja det är likadant här, men de fâr inte _dricka_ vin, bara smaka.