söndag, oktober 15, 2006

politik.........

Kom och tänka på en grej som hände för 9 år sedan... Jag hade kommit till grekland i 6 veckor för att testa arbetsmarknaden.....
Min sista dag innan jag skulle åka hem blev jag bokad för att sminka 6 kända greker för en modetidning.....
Självklart hade jag ingen aning om vem som var vem.....
En av dom som jag skulle sminka kommer in i studion med tre livvakter..och ser allmänt viktig ut....
Jag sätter mig framför honom ...och eftersom jag tänkte vara lite trevlig frågade jag honom på lite bruten grekiska vad han jobbar med...
-"Vouleftis"..... svarar han
-Aha...svarar jag....vad betyder det????
-Var kommer du ifrån, frågade han....
-Sverige.......
-Vouleftis betyder att man arbetar som politiker.....
- Jaha....svarar jag lite uttråkad....

Vouleftis betyder riksdagsman... och idag är denna man försvarsminister.
Men till det roliga hör att han slappnade av och var jättetrevlig efter att han fattade att jag inte hade en aning om vem han var och inte brydde mig heller.
Men det är inte den enda gången jag har gjort sådana tabbar...jag har fortfarande svårt att komma ihåg vem som är vem.....
Idag har vi komunalval och nästa söndag är det regeringsval........varför kan dom inte ha valen tillsammans som i Sverige..........

Inga kommentarer: